Saturday 8 October 2011

Bila tangan mula menggaru!

        
    Kandungan dh msuk 31weeks, esok da 32weeks la ikut kiraan dr 1st day last period tu... So maknanya nk msuk 8bulan dh ni...perut pn mkin membesar, maka mulalah kulit naik gatal2. Org ckp nnti ade stretchmarks, cam jalur2 putih kt prt..tp so far xnmpk pn tnda2 bnd tu kt prt aku... Cuma ade bintik2 merah yg sgt menggatalkan!!!n kt bhgian bwh prt,ats sket dr "tuuuuttt", jd gatal yg t'amat yg menyebabkan tgn aku ni scara otomatik m'garu dgn thp kelajuan yg mencipan! pstu pedihnye xyh nk ckplaaa.... Dh letak krim yg doc bg pn xjd ape. Mmg kuat kuasa gatal nih! Aku rs kulit ak ni elergik ngn getah sluar. Susahla cmni nk pkai sluar dlm sbb kbnyakan yg aku ade mmgla ade gth. (ok,nmpk sgt xbeli sua dlm mngndung kn...hahah!) B'baloi ke beli skrg sbb tngl 2bulan je lg bby nk kua... Pakaian2 tuk org mengandung ni bknnye murah2..alahaiii...kalo bajet nk peknen byk kali bolehla beli kn....hehe.. Aku ni xtau lg...ikutkan sorg mmg xckup, nnti xde kwn nk buat main mcm aku ms kcik2 dlu, xde adik bradik... Isk, yg tu pk kemudianlah!huhuu.. Ya Allah...aku xnkla pnyakit gatal2 ni, lbh2 lg kt perut sbb seksa nk thn tgn dr menggaru ni...isk3...

      Hari tu buat majlis solat hajat n doa slamat kt rmh ummi kt AMBS (Durian Mas). Ok la, wt mkn2 ckit ajak org2 kmpung n fmily terdekat... Penatnye aku ni mengalahkan org2 yg memasak n buat keje segale!hahah. Hubby lak spend rm400++ jgk tuk knduri tuu...hee kcian... Xpela bang, utk anak kte jgk kn...hehe... Ptg tu pegi rmh mak bidan kt Rasau, dgn ummi,abah,n mak tiri aku..dia yg suggest mak bidan ni, nak buat minyak selusuh n rasa perut ak ni jgk. Mak bidan tu gosok2 je, dia dpt th brape bln n kdudukan bby cmne. Husihh saspek rr mak bidan ni!huhuuu. Songsang lipat kijang katenye..means kepala kt ats tp senget ke tepi sket, kt tulang rusuk aku ni. Alahai pttla se'eh memanjang prt ak ni...nk b'nafas pn kdg2 ssh. Time baring kne tinggikan kepala. Nk duduk pn kne kedepankan prut, n kne ade sokongan kt belakang. Sbb tu dlm kete aku n suami beli bnd sandar utk sokong blkg spya xlnguh time jln jauh2... Mak bidan tu jampi2 sket kt telur 7biji, n aku kne mknla sbjik 1hari. Then dia bg air ksong je, buat mnum. Minyak tu mnum 1sudu dlu, ps2 ble skt nk brnk nnti bru mnum lg n sapu2 kt prut spya snang nk bsalin...harap2nye begitulah nnti...amin...

     Barang2 baby pn xhabis beli lg....byk lg xbeli...huu.. Suami ckp minggu dpn start beli lah smua2 yg dperlukan tu. Nanti prut mkin sarat, aku pn xlarat nk jalan da. Skrg pn ble jln byk je, lenguh2 1bdn trutamanya kaki la. Nnti aku nangis lg ble skit tu dtg...hee..malu plak kt suami sbb nangis xthn skt... Tu bru skt kaki, xskit nk brnak lg kn..kui3.. Scary nih! Isnin ni,10/10/11, aku konvo ngn bby dlm prt..=) So lepas tula bru shopping brg2 keprluan bby n bersalin nnti. InsyaAllah...smoga smuanya berjalan lancar....amin....

............(^____^)V.........



No comments:

Post a Comment