Thursday 30 January 2014

~ Cerita aku dan Shaklee ~





Pembakar semangat saya!


 Sejak si kecik aku ni lahir ke dunia, aku mengambil keputusan utk xcari kerja lagi (memang aku xbekerja lg pn sbb kawen ms last sem, pastu peknen, terus xkeje smapi skrg) hahaha... Anak pertama, haruslah aku nak jaga sendiri....nak susukan sendiri..(at least ms dia masih baby tu, hisap susu mama dia je).. and aku xsanggup org lain jaga dia...sbb mcm2 kes kte dengar kan...Lain org lain pndapat.  It's oklah. Aku jaga sendiri jelah..hubby kasi, so xde mslh la kot...

Aku mula mengenali dan jatuh hati dengan Shaklee mase dkt nk branak dh (agak rugi di situ). So, aku beli set berpantang Shaklee jelah. Ade Vitamin C, Alfalfa, B Complex dan Zinc. Tapi aku pelikla ejen2 Shaklee dlu....xde pun nk recommend kt cust elok amik ape lg..add on ape lg... Semua kte kne study sndri.. Xmeriah mcm skrg!!! Tapi apepun aku bersyukur sbb amik Shaklee, bdn cpt sihat n cergas je...susu pun banyak...smpai bengkak2...huu... Ank aku pun yg lahirnye 2.9kg je, sebulan dah 4.2kg!! Sihat bebeno dia..huhu.. Pastu aku teruskan je dgn set menyusu plak, ESP dan Alfalfa. Ank aku ni xdela putih gebu, mngkin ms peknen aku xamik supplement..mkn ubt klinik je... =( Aku btl2 regret sbb xmkn supplement ms peknen =( =( =( Tapi ble aku consume ESP, nmpk ank aku cerah semacam je...alhamdulillah...suke sgt ms tu.. =)

ni full set set pantang shaklee. Basic punya 4, blh pilih =)

Masa tu xde orang pn ajak / tawar aku jadi ahli Shaklee... yg banyaknye bnd lain... Aku start meniaga online sbb mula rs bosan duk kt rumah....huuu...aku jd ahli Catalyst, sbb aku pn mkn VCO tu...pstu Felinna naik, aku jual Felinna Beauty, tepung cheese segera, Maixara, mcm2lah! Tp aku tetap mkn Shaklee..n VCO... Mcm2 aku jual n hasilnya pun seronokla..hubby pn senyumm jer..hahah... Sampai satu ms tu breast aku pedih, nangis aku nk bg susu kt ank...xtau knp jd gtu, jd mcm ade ketul keras pstu kt nipple jd pedih... Aku post kt group menyusu tu...alhamdulillah ramai yg bg pendapat, n ade sis tu bg cdngan mkn Lecithin Shaklee. Katenye kalo amalkan Lecithin tu, luka tu akn baik terus, xdtg lg dh sbb mnde gtu akn slalu terjadi again and again smpai hbs menyusukan bayi kte... Aku plak lupe term utk kes ni. huu..tp ak abaikan. Ni silap aku. Anak dh 2tahun tp xsngke plak pedih tu dtg lagi!!! Ya Allah xtertahan rsnye....pulaknye ank dh ade byk gigi..lagilaaa lmbt nk baik luka tu... Xtau ape punca luka tp mmg SAKIT!!! 

Chewable Vitamin C 


Anak aku ni aku bg mkn Vitamin c Chewable yg Shaklee punye la. Aku kn peminat tegar Shaklee. Aku teringat org kate Vit c pn blh cpt smbuhkan luka kt breast. So aku pulun ank punya smpai 5bijik = 500mg...wahh!! mmg berkesan...esok terus baik tuuu...aku happy giler sampai ketahap aku terus masuk jadi ahli, memandangkan ade mak sdare kawan aku ajak masuk, n aku pikir blh jgk aku try promote Shaklee plak kt fb aku tuh... Alhamdulillah...sekarang dh sebulan aku menjadi ahli keluarga Shaklee. Dan bakal merasai bonus 3angka utk bulan pertama ni. Aku rasa ni pilihan terbaik sbb aku mmg makan Shaklee, dari asyk beli ngn org je...baik aku beli dgn diri sndri, dpt gk bonus bulan2. Xke untung tuuu... Aku, suami dan anak makan Shaklee. Mak aku pun makan Advance Joint Health tablets utk sendi2 sbb lutut beliau sengal2... Nantila aku share lagi testimoni mak aku. Tapi ank aku mmg da lame xdemam since x g taska dh..2bulan dh berhenti taska n mkn vitamin c tu, alhamdulillah.. Aritu ade skali bdn dia pns sket n selsema, aku bg dia mkn lbh sket vit c tu, terus xjd demam n selsema cpt baik..xmelarat la.. Mkn pn selera je.. Alhamdulillah...

Set utk sendi / tulang sihat


So korang da taula aku skrg ni Shaklee Independent Distributor, okey? Kalo berminat nk beli ape2 je produk Shaklee, blh contact aku..add FB aku atau SMS terus 011-39150052. Ni kang kate aku xajak masuk jd ahli Shaklee plak. Mehla, aku alu2kan sesangat korg join Shaklee. Modal?? Elehhh ciput jela...cuma RM75 seumur hidup plak tu... Aku guide, aku bantu, aku ade group Shaklee yg blh bantu korg. Samada nk buat suka2, atau nk serius jana pendapatan smpai 6-7angka, korang yg decide. Aku tunjuk jalan jer ni....okeh?


✌ Fadeela Shaklee ✌


No comments:

Post a Comment