Tuesday 1 November 2011

Di Jendela Itu...

Di sinilah aku menghabiskan masa sehari2ku slain dr katil...

Di sini aku melihat alam dr pandangan yg sempit cz rmh ni kt blkg, so xnmpk jln.

Di sini aku mengintai suara2 yg kedengaran dr dnding blikku yg sepi...kdg2 suara tok suamiku kt dpn rmh menyapu daun2 yg jth b'guguran, kdg2 suara jiran2 t'dekat yg aku pn xknl sape...

Di sini juga aku setia menanti kepulangan suamiku, bersulamkan rindu, samada dia g kerja, g lepak ngn member2, kluar ngn mak dia, or ape sajelah yg xmmbabitkan aku ikut sama...

Di sini jugalah aku merenung masa depanku, memikirkan kehidupan sbelum yg mmbawa aku ke sini, d jendela ini, dan memikirkan smua kemungkinan dlm hdupku dan nasib diriku...

Di jendela ini aku menangisi kesedihan yg aku lalui, melepaskan kebosanan yg menyelubungi, kerinduan terhadap rmh ibubapaku, tmpt aku mmbesar dlu...

Di sini juga aku berdiri smbil menggosok2 perutku yg saban hari membesar, mengusap bayi yg membesar di dlmnya, dan berbual2 dgnnya. Aku menanti kelahirannya menghiasi hidupku...

Di jendela ini menjadi kegemaranku pabila hujan turun, kerna waktu itu aku seakan sedang memerhati air mataku sndri jatuh membasahi bumi yg kontang... Hujan membuat hatiku tenang, smbil tgnnya memelukku...

Dan yg paling aku suka tntg jendela ini ialah, aku dpt melihat senyuman suamiku dr ats motor lg swaktu pulang dr kerja, dan aku pn membalasnya dgn penuh rs cinta, sayang, gembira dan rindu... I love u soooo much Abang...

No comments:

Post a Comment