Wednesday 28 September 2011

.......Dia dan Aku.........

Tentang Dia.....

                   Hari ni aku jumpa satu website or blog, (aku pn confuse cz xpndai bab2 internet ni..huu) yg menceritakan tentang keajaiban janin dlm kandungan seorang ibu. Janin ibu ini sujud sewaktu diperdengarkan bacaan al-Fatihah dan surah al-Baqarah!!! Keajaiban ini dpt dilihat menerusi ujian ultrasound semasa bacaan ayat suci al-Quran deperdengarkan. Janin itu dilihat mengubah kedudukannya dari kedudukan biasa sebelum bacaan al-Quran diperdengarkan ke kedudukan sujud sewaktu bacaan. MasyaAllah... Ape prasaan ibu yg mengandungkannya sewaktu melihat janinnya sebegitu? Kalau aku ditempatnya,psti mengalir air mata bahagia, terharu, dan gembira melihat janin yg tak tahu apa2 pun tahu bezakan ayat suci al-Quran dgn bunyi2 lain. Semoga janin ini menjadi anak yg soleh kelak, begitu jg janin dlm kandunganku ini....amin.... 

*Click utk lihat sendiri ------------>


Tentang Aku...


                   Pengalaman aku plak, aku xdela perdengarkan ayat al-Quran mase tgh scan tu, nnti doc caj lebih plak, berpeluh2 aku n suami nk membayonye...huhuu... Kalo suami sndri doc len la citenye kn..heheh. Tp aku slalu jgk perdengarkan ayat2 suci al-Quran kt bby dlm prt ni guna mp3, so aku just letak headphone kt prut time baring. Biasanya aku buat time bby duk senyap je,n ak rindu nk rase pergerakan dia... n memang berkesan!!! Headphone yg ak letak ats prut meloncat2, mcm kapal yg tgh blayar kt laut plak ak tgk..huhu.. Time tu air mata pn mengalirlah, terharu kot! Aku try gk psg lgu Taylor Swift, saje nk test tp hampeh,bby xlayan pon!ahaks... Same gk kalo aku sndri yg mengaji,bby akn menendang2la smpai t'sekat2 bacaanku cz slalu "aduh...aduhh..."hehe. Suami senyum je...=) Bagus btl bby ni...hrp2 jadi ank yg soleh/solehah la ye. Jadi ustazah ke nnti, sjuk prut aku mengandungkan dia...hehe... 

So...begitulah ceritanya...n_n


No comments:

Post a Comment